شناسهٔ خبر: 171578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ضریب ایمنی؛

نواقص روشنایی ۴ تونل در محور کندوان رفع شد

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان چالوس از مرمت و بهسازی و رفع نقص چراغ‌های تونل‌های سه‌قلوی ولی آباد و تونل سیاه بیشه محور کندوان با هدف افزایش ضریب ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهدی صفایی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان چالوس از مرمت و بهسازی و رفع نقص چراغ‌های تونل‌های سه‌قلوی ولی آباد و تونل سیاه بیشه محور کندوان با هدف افزایش ضریب ایمنی خبر داد و گفت: افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها یکی از اهداف اصلی این اداره کل بوده که این موضوع در تونل‌ها حساسیت بیشتری داشته است.

وی افزود: سیستم روشنایی تونل‌ها و مسئله تطابق نور برای کاربران جاده‌ای همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، لذا به جهت حفظ ایمنی تونل‌ها این اداره کل نسبت به عملیات تعمیر و مرمت روشنایی تونل‌های سه‌قلوی ولی آباد و تونل سیاه بیشه اقدام کرد.

صفایی در ادامه به فرسودگی بعضی از کابل‌های برق نصب شده در تونل‌های مذکور اشاره و اظهار کرد: با توجه به ضرورت وجود نور کافی در تونل‌ها و نیاز به ترمیم خطوط برق‌رسانی داخل تونل، کابل تونل تعویض شد.

وی تصریح کرد: همگام با ازدیاد تونل‌های جاده‌ای و افزایش تعداد وسایل نقلیه عبوری از این تونل‌ها مسئله افزایش خطرات و سوانح در داخل تونل‌ها نیز روبه افزایش است. بسته بودن محیط تونل‌ها، عواقب ناشی از تصادفات و سوانح را بسیار زیاد کرده و معمولاً نرخ تصادفات در داخل تونل‌ها کمتر از نرخ تصادفات جاده‌ای است، ولی به علت محدود بودن فضای داخل تونل‌ها و احتمال بروز آتش سوزی می‌توان تونل‌ها را محیط بسیار پرمخاطره‌ای دانست.

لازم به ذکر است در محورهای کوهستانی استان ۴۵ دستگاه تونل به طول۲۳ کیلومتر وجود دارد که از این تعداد تونل۷ دستگاه تونل کوچک و بزرگ به طول ۲ کیلومتر در محور کندوان قرار دارد.